Olası sorunları ve çözüm önerileri
1 sayfadaki 1 sayfası
Olası sorunları ve çözüm önerileri
BU KONUYA KULAK VERİN
-- Mahsum34 -- Farkını Hissedin
Kesintisiz bir internet bağlantısı hepimizin hayalidir. Ne yazık ki
internet erişimimiz çeşitli nedenlerle kesintiye uğrayabiliyor. Peki
bağlantınızı en kısa sürede geri getirmenizi sağlayacak yöntemleri
biliyor musunuz?
1. Fiziksel bağlantılar
İlk sırada denemeniz gereken bu yöntem tabii ki en basit ve en geçerli
olanı: her şeyin doğru yerine bağlı olup olmadığını kontrol edin.
Bağlantınız tamamen kesilmeden önce yavaşlamaya veya gidip gelmeye
başladıysa, sorun büyük ihtimalle internet servis sağlayıcınızdan ya da
işletim sisteminizden değil de donanımlarınızdan kaynaklanmaktadır.
Bunu kontrol etmek sizin için çok zor olmamalı. Üstelik üreticiler
genelde size yol göstermeleri için ürünlerine çeşitli ışıklı
göstergeler eklerler (bkz. Madde 2). Günümüzde ev ağları bile oldukça
karmaşık yapılara sahip olabiliyor. Örneğin masanızın altından geçen
kablo geniş bant modeminizi router'ınıza, sunucunuza, kablosuz
hub'ınıza veya dizüstü bilgisayarınıza bağlıyor olabilir. Böyle bir
durumda modeminizi, ADSL kablonuzu, paylaşılan bağlantılarınızı,
fiziksel ağ bağlantılarınızı ve kullandığınız tüm aygıtların
bağlantılarını tek tek kontrol etmelisiniz.
2. Işıklar
Sürekli yanıp sönen ışıklar ağ aygıtlarının üzerinden asla eksik olmaz.
Bu küçük ışıklar donanımınız durumunu sürekli olarak takip edebilmeniz
için konmuştur. Standart ağ kartlarında genelde yeşil ve turuncu olmak
üzere iki ışık bulunur. Yeşil ışık, iki port arasında elektrik
bağlantısının sağlandığını gösterir. Turuncu ışıksa veri akışını ifade
eder. Aygıtınızdaki tüm ışıkların anlamlarını öğrenmek için kullanma
kılavuzunu incelemelisiniz. Bu ışıklar bağlantı sorunlarının kaynağını
saptamanıza yardımcı olabilir.
3. Ağ kartları
Ethernet kartı ya da NIC de dediğimiz ağ kartları, kolay bozulabilen ve
bozuklukları zor tespit edilen bileşenlerden biridir. Bozuk bir ağ
kartı Windows'ta hala hatasız olarak çalışıyormuş gibi görünebilir veya
daha iyi bir ihtimalle, sürücüsü ‘bilinmeyen hata' mesajları vermeye
başlayabilir. Bozuk bir ağ kartında sürekli yeşil ışık yanmasına rağmen
veri transferi gerçekleşmeyebilir. Böyle bir sorundan şüpheleniyorsanız
sisteminizi farklı bir ağ kartıyla test etmelisiniz.
4. IP adresi
İnternete bağlanan her bilgisayara, internetteki diğer sistemlerle
iletişim kurabilmesi için otomatik olarak bir IP adresi verilir. Başlat
> Çalıştır kutusuna command yazın ve açılan komut istemine ipconfig
komutunu verin. İnternet bağlantınız sağlanmışsa burada bilgisayarınıza
atanan IP adresini, veya bir router üzerinden internete çıkıyorsanız
yerel IP adresinizi görmelisiniz.
5. Kablosuz bağlantı
Kablosuz erişim noktanıza veya Centrino dizüstünüze bağlanmakta zorluk
çekiyor olabilirsiniz. Öyleyse ilk işiniz aygıtlarınızın kablosuz
güvenlik ayarlarını kontrol etmek olmalı. En fazla probleme sebep olan
öğeler MAC filtreleme ve WEP güvenliğidir. MAC filtreleme, ağa
bağlanacak aygıtların kısıtlanmasını sağlar. Her ağ kartının değişmez
bir donanımsal adresi vardır. Pek çok kablosuz router'da bu adresleri
belirterek erişime izin verebilir veya kısıtlamaya gidebilirsiniz. WEP
güvenliği ise havada uçuşan verilerinizi şifrelemeye yarar. Şifre,
kablosuz bağlantı noktası tarafından belirlenir ve tüm bilgisayarlarla
eşleştirilmek zorundadır. Kablosuz erişim sorunlarınızı çözmek için bu
iki özelliği geçici olarak kapatmayı deneyebilirsiniz.
6. Hattınız hayatta mı?
Modeminiz sürekli hattan mı düşüyor? Aynı hattı kullanarak bir telefon
görüşmesi yapın ve hatta parazit olup olmadığını kontrol edin.
Hattınızda oluşan gürültü veri transferini yavaşlatabilir veya
bağlantınızın kesilmesine sebep olabilir. Parazitli hatlar için Türk
Telekom'dan yardım istemelisiniz, şanslıysanız sorununuzu kısa sürede
çözeceklerdir.
7. Meşgul
Hattınıza bağlı paralel telefonda bir görüşme sürerken siz internete
bağlanmaya çalışıyor ve doğal olarak bağlanamıyor olabilirsiniz. Ayrıca
paraleldeki arkadaşınız da modeminizden gelen telefon çevirme
sinyallerini duyacak ve rahatsız olacaktır. Bu nedenle bağlantı kurmaya
çalışırken hattın meşgul olmadığından emin olmalısınız.
8. Yavaş modemler
Telefon hatlarımızın doğası gereği internete asla 56kbps hızında
bağlanamayacaksınız. Beklemeniz gereken en iyi hız 52kbps olmalı, ancak
40kbps ve üzeri hızlar da normal sayılabilir. Bundan daha düşük bir
hızda bağlanıyorsanız hattınızla ilgili bir sorun olması mümkün.
9. Modem sürücüleri
Dahili bir modeminiz varsa ve eski işletim sisteminizden Windows XP'ye
terfi edecekseniz, öncelikle modeminizin yeni sürücüsünü temin
etmelisiniz. Önceki Windows sürümlerinde kullandığınız sürücüler
Windows XP ile uyumsuzdur. Ancak Windows XP'nin çoğu dahili modemi
otomatik tanıma konusunda belli bir başarıyı yakaladığını da
belirtmeliyiz.
10. Geniş banda geçin
Kesilen bağlantılardan, yüksek telefon faturalarından ve yavaş internet bıktıysanız modeminizi çöpe atmanın tam zamanıdır. www.telekom.gov.tr adresine girerek oturduğunuz bölgede ADSL hizmeti verilip verilmediğini öğrenin ve kendinize uygun bir ADSL tarifesi seçin.
11. ADSL desteği
Yakın zamanda ADSL hizmeti almaya
başladıysanız bağlantıyla ilgili çeşitli sorunlar yaşayabilirsiniz.
Türk Telekom'un ADSL destek hattı numarası 444 0 DSL'dir (375), ancak
hattı düşürmeniz çok zor olacak ve düşürseniz dahi karşınızdaki
kişilerin bir PCnet okurunun bilgi seviyesine sahip olmadığını
göreceksiniz. Sabırlı, nazik olun ve sorununuzu detaylarıyla anlatmaya
çalışın.
12. Router'ı sıfırlayın
Bir router kullanıyorsanız router'ınızı yeniden başlatmayı deneyin.
Uzun süre aralıksız çalışan router'lar bazı garip davranışlar
sergilemeye başladığı görülmüştür.
13. ADSL ayarları
ADSL ayarlarınızı mı kaybettiğiniz? Türkiye için kullanmanız gereken
ayarlar şöyle: VPI: 8, VCI: 35, protocol: PPPoE/LLC veya PPPoA/VC-Mux.
14. Ağ durumu
Windows XP kullanıcısıysanız, gelen ve giden veri akışını takip etmek
için ağ durumu göstergesini kullanabilirsiniz. Başlat > Ayarlar >
Ağ Bağlantıları'na girin. Bağlantınıza sağ tıklayın ve Durum öğesini
seçin.
15. Dış kaynaklı sorunlar
Nadir yaşanan bir durum da olsa, bazen internet servis sağlayıcınızın
ve Türk Telekom'un ana bağlantıları kesintiye uğrayabilir. Bu tarz
durumlar genelde İSS'nizin web sitesi veya e-posta aracılığıyla size
bildirilir, fakat İSS'nizin destek hattından da konuyla ilgili bilgi
alabilirsiniz.
16. Sunucu hizmeti
Sadece e-posta veya
FTP sunucunuza bağlanırken mi problem yaşıyorsunuz? Öncelikle sunucu
adresinizi, kullanıcı adı ve şifrenizi kontrol edin. Ardından
sunucunuzla ilgili web sitesine girin ve kesintiyle ilgili bir duyuru
olup olmadığına bakın.
17. İlk protokol
Ağ Bağlantıları altında, bağlantınıza sağ tıklayarak Özellikler'i
seçin. TCP/IP ve Microsoft Ağları için İstemci protokolleri listede
görünür ve işaretli olmalıdır.
18. Yerel ağlar
Ağa bağlı bilgisayarlara birer sabit IP adresi atamanız gerekebilir.
Router ayarlarınızı kontrol edin her bilgisayar için dinamik IP havuzu
dışında kalan farklı birer IP seçin.
19. NAT
ADSL modem/router'lar da dahil olmak üzere tüm router'larda NAT
(Network Address Translation) adlı bir özellik bulunur. Router'ınız
uPnP destekliyorsa bu özelliği aktif hale getirmelisiniz.
20. Aşırı yavaşlama
Geniş bant bağlantınıza rağmen web'de sörf yapamaz hale mi geldiniz?
İnternet erişiminizi paylaştığınız diğer kişiler bağlantınızı hunharca
sömürüyor olabilirler. Ağınızdaki diğer bilgisayarların ne yaptığını
kontrol edin ve gerekirse download'larını durdurun.
İlk sırada denemeniz gereken bu yöntem tabii ki en basit ve en geçerli
olanı: her şeyin doğru yerine bağlı olup olmadığını kontrol edin.
Bağlantınız tamamen kesilmeden önce yavaşlamaya veya gidip gelmeye
başladıysa, sorun büyük ihtimalle internet servis sağlayıcınızdan ya da
işletim sisteminizden değil de donanımlarınızdan kaynaklanmaktadır.
Bunu kontrol etmek sizin için çok zor olmamalı. Üstelik üreticiler
genelde size yol göstermeleri için ürünlerine çeşitli ışıklı
göstergeler eklerler (bkz. Madde 2). Günümüzde ev ağları bile oldukça
karmaşık yapılara sahip olabiliyor. Örneğin masanızın altından geçen
kablo geniş bant modeminizi router'ınıza, sunucunuza, kablosuz
hub'ınıza veya dizüstü bilgisayarınıza bağlıyor olabilir. Böyle bir
durumda modeminizi, ADSL kablonuzu, paylaşılan bağlantılarınızı,
fiziksel ağ bağlantılarınızı ve kullandığınız tüm aygıtların
bağlantılarını tek tek kontrol etmelisiniz.
2. Işıklar
Sürekli yanıp sönen ışıklar ağ aygıtlarının üzerinden asla eksik olmaz.
Bu küçük ışıklar donanımınız durumunu sürekli olarak takip edebilmeniz
için konmuştur. Standart ağ kartlarında genelde yeşil ve turuncu olmak
üzere iki ışık bulunur. Yeşil ışık, iki port arasında elektrik
bağlantısının sağlandığını gösterir. Turuncu ışıksa veri akışını ifade
eder. Aygıtınızdaki tüm ışıkların anlamlarını öğrenmek için kullanma
kılavuzunu incelemelisiniz. Bu ışıklar bağlantı sorunlarının kaynağını
saptamanıza yardımcı olabilir.
3. Ağ kartları
Ethernet kartı ya da NIC de dediğimiz ağ kartları, kolay bozulabilen ve
bozuklukları zor tespit edilen bileşenlerden biridir. Bozuk bir ağ
kartı Windows'ta hala hatasız olarak çalışıyormuş gibi görünebilir veya
daha iyi bir ihtimalle, sürücüsü ‘bilinmeyen hata' mesajları vermeye
başlayabilir. Bozuk bir ağ kartında sürekli yeşil ışık yanmasına rağmen
veri transferi gerçekleşmeyebilir. Böyle bir sorundan şüpheleniyorsanız
sisteminizi farklı bir ağ kartıyla test etmelisiniz.
4. IP adresi
İnternete bağlanan her bilgisayara, internetteki diğer sistemlerle
iletişim kurabilmesi için otomatik olarak bir IP adresi verilir. Başlat
> Çalıştır kutusuna command yazın ve açılan komut istemine ipconfig
komutunu verin. İnternet bağlantınız sağlanmışsa burada bilgisayarınıza
atanan IP adresini, veya bir router üzerinden internete çıkıyorsanız
yerel IP adresinizi görmelisiniz.
5. Kablosuz bağlantı
Kablosuz erişim noktanıza veya Centrino dizüstünüze bağlanmakta zorluk
çekiyor olabilirsiniz. Öyleyse ilk işiniz aygıtlarınızın kablosuz
güvenlik ayarlarını kontrol etmek olmalı. En fazla probleme sebep olan
öğeler MAC filtreleme ve WEP güvenliğidir. MAC filtreleme, ağa
bağlanacak aygıtların kısıtlanmasını sağlar. Her ağ kartının değişmez
bir donanımsal adresi vardır. Pek çok kablosuz router'da bu adresleri
belirterek erişime izin verebilir veya kısıtlamaya gidebilirsiniz. WEP
güvenliği ise havada uçuşan verilerinizi şifrelemeye yarar. Şifre,
kablosuz bağlantı noktası tarafından belirlenir ve tüm bilgisayarlarla
eşleştirilmek zorundadır. Kablosuz erişim sorunlarınızı çözmek için bu
iki özelliği geçici olarak kapatmayı deneyebilirsiniz.
6. Hattınız hayatta mı?
Modeminiz sürekli hattan mı düşüyor? Aynı hattı kullanarak bir telefon
görüşmesi yapın ve hatta parazit olup olmadığını kontrol edin.
Hattınızda oluşan gürültü veri transferini yavaşlatabilir veya
bağlantınızın kesilmesine sebep olabilir. Parazitli hatlar için Türk
Telekom'dan yardım istemelisiniz, şanslıysanız sorununuzu kısa sürede
çözeceklerdir.
7. Meşgul
Hattınıza bağlı paralel telefonda bir görüşme sürerken siz internete
bağlanmaya çalışıyor ve doğal olarak bağlanamıyor olabilirsiniz. Ayrıca
paraleldeki arkadaşınız da modeminizden gelen telefon çevirme
sinyallerini duyacak ve rahatsız olacaktır. Bu nedenle bağlantı kurmaya
çalışırken hattın meşgul olmadığından emin olmalısınız.
8. Yavaş modemler
Telefon hatlarımızın doğası gereği internete asla 56kbps hızında
bağlanamayacaksınız. Beklemeniz gereken en iyi hız 52kbps olmalı, ancak
40kbps ve üzeri hızlar da normal sayılabilir. Bundan daha düşük bir
hızda bağlanıyorsanız hattınızla ilgili bir sorun olması mümkün.
9. Modem sürücüleri
Dahili bir modeminiz varsa ve eski işletim sisteminizden Windows XP'ye
terfi edecekseniz, öncelikle modeminizin yeni sürücüsünü temin
etmelisiniz. Önceki Windows sürümlerinde kullandığınız sürücüler
Windows XP ile uyumsuzdur. Ancak Windows XP'nin çoğu dahili modemi
otomatik tanıma konusunda belli bir başarıyı yakaladığını da
belirtmeliyiz.
10. Geniş banda geçin
Kesilen bağlantılardan, yüksek telefon faturalarından ve yavaş internet bıktıysanız modeminizi çöpe atmanın tam zamanıdır. www.telekom.gov.tr adresine girerek oturduğunuz bölgede ADSL hizmeti verilip verilmediğini öğrenin ve kendinize uygun bir ADSL tarifesi seçin.
11. ADSL desteği
Yakın zamanda ADSL hizmeti almaya
başladıysanız bağlantıyla ilgili çeşitli sorunlar yaşayabilirsiniz.
Türk Telekom'un ADSL destek hattı numarası 444 0 DSL'dir (375), ancak
hattı düşürmeniz çok zor olacak ve düşürseniz dahi karşınızdaki
kişilerin bir PCnet okurunun bilgi seviyesine sahip olmadığını
göreceksiniz. Sabırlı, nazik olun ve sorununuzu detaylarıyla anlatmaya
çalışın.
12. Router'ı sıfırlayın
Bir router kullanıyorsanız router'ınızı yeniden başlatmayı deneyin.
Uzun süre aralıksız çalışan router'lar bazı garip davranışlar
sergilemeye başladığı görülmüştür.
13. ADSL ayarları
ADSL ayarlarınızı mı kaybettiğiniz? Türkiye için kullanmanız gereken
ayarlar şöyle: VPI: 8, VCI: 35, protocol: PPPoE/LLC veya PPPoA/VC-Mux.
14. Ağ durumu
Windows XP kullanıcısıysanız, gelen ve giden veri akışını takip etmek
için ağ durumu göstergesini kullanabilirsiniz. Başlat > Ayarlar >
Ağ Bağlantıları'na girin. Bağlantınıza sağ tıklayın ve Durum öğesini
seçin.
15. Dış kaynaklı sorunlar
Nadir yaşanan bir durum da olsa, bazen internet servis sağlayıcınızın
ve Türk Telekom'un ana bağlantıları kesintiye uğrayabilir. Bu tarz
durumlar genelde İSS'nizin web sitesi veya e-posta aracılığıyla size
bildirilir, fakat İSS'nizin destek hattından da konuyla ilgili bilgi
alabilirsiniz.
16. Sunucu hizmeti
Sadece e-posta veya
FTP sunucunuza bağlanırken mi problem yaşıyorsunuz? Öncelikle sunucu
adresinizi, kullanıcı adı ve şifrenizi kontrol edin. Ardından
sunucunuzla ilgili web sitesine girin ve kesintiyle ilgili bir duyuru
olup olmadığına bakın.
17. İlk protokol
Ağ Bağlantıları altında, bağlantınıza sağ tıklayarak Özellikler'i
seçin. TCP/IP ve Microsoft Ağları için İstemci protokolleri listede
görünür ve işaretli olmalıdır.
18. Yerel ağlar
Ağa bağlı bilgisayarlara birer sabit IP adresi atamanız gerekebilir.
Router ayarlarınızı kontrol edin her bilgisayar için dinamik IP havuzu
dışında kalan farklı birer IP seçin.
19. NAT
ADSL modem/router'lar da dahil olmak üzere tüm router'larda NAT
(Network Address Translation) adlı bir özellik bulunur. Router'ınız
uPnP destekliyorsa bu özelliği aktif hale getirmelisiniz.
20. Aşırı yavaşlama
Geniş bant bağlantınıza rağmen web'de sörf yapamaz hale mi geldiniz?
İnternet erişiminizi paylaştığınız diğer kişiler bağlantınızı hunharca
sömürüyor olabilirler. Ağınızdaki diğer bilgisayarların ne yaptığını
kontrol edin ve gerekirse download'larını durdurun.
Duygusuzifade- Mesaj Sayısı : 2459
Kayıt tarihi : 27/06/09
Nerden : Counter Strike
Yaş : 29
Cinsiyet :
Similar topics
» GEBELERE SAĞLIKLI YAZ TATİLİ ÖNERİLERİ
» Msn de Kamera Açılmıyor Çözüm
» Jabko Start Sorununa Kesin Çözüm ve patchler
» Sxe Clernt error check logs hatasına Cozum
» Msn de Kamera Açılmıyor Çözüm
» Jabko Start Sorununa Kesin Çözüm ve patchler
» Sxe Clernt error check logs hatasına Cozum
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz