Tuning nedir?
1 sayfadaki 1 sayfası
Tuning nedir?
Tuning nedir?
"tuning" kelimesi, otomobilleri geliştirmek anlamına geliyor.
Tuning = Geliştirmek
Tuning'in sözlüklerdeki karşılığı, ayarlamak ve ayar çekmek. Ancak bizler bu kelimenin eş anlamlısı olarak geliştirmek kelimesini kullanıyoruz. Geliştirmek iki anlamdadır. Biri otomobilin motorunu güçlendirmek, başka adıyla modifiye etmek, diğeri de dış görünümü spoyler veya jant gibi parçalarla dikkat çekici bir hale getirmek ve aynı zamanda aracın yol tutuşunu artırmak. Ancak günümüzde bu ifade daha çok motor modifikasyonu için kullanılıyor. Teknolojinin ilerlemesiyle artık modifikasyon işlemleri de daha kolay yapılabiliyor. Örneğin chip tuning, yapılan en kolay ve en hesaplı güç artırma yöntemi olarak kabul ediliyor. Çünkü motor beyninin chipini değiştirmek, ki bu olay otomobilin modeline göre değişiyor, en fazla bir saat sürüyor.
Tuning türleri
Diğer bir tuning şekli de, farklı egzantrik milleri, geniş borulu hava emiş sistemleri veya daha rahat gaz atımını sağlayan egzoz sistemlerinin kullanılmsaıyla oluyor. Daha yüksek güç elde etmek isteyenler için turbo ve NOS sistemi gibi otomobilin performansını artıran ürünler de var. Bu güç yükseltici elemanların dışında bir de motorun önemli bir parçası olan ateşleme sistemi bulunuyor. Daha az dirençli buji kabloları ve yüksek ateşleme gücündeki özel bujiler kullanıldığı takdirde az da olsa bir güç eklemesi yapılabiliyor. Verdiğimiz bu örnekler dışında motor hacminin büyütülmesi olayı da bir tuning çeşididir.
Tercih edilmiyor
Ancak bu işlem biraz profesyonelce ve aynı zamanda da maliyeti yüksek olduğundan pek tercih edilen bir tuning metodu değil. Tüm bu saydığımız tuning çeşitlerine genel olarak motor tuning adı veriliyor. Geliştirme denilince, motorun dışında fren sistemleri de akla geliyor. Frenlerin yetersiz olduğunu düşünen sürücüler için hava soğutmalı diskler ve yüksek ısıya dayanıklı fren balatalarından oluşan yüksek performans fren sistemleri bulunuyor. Bunlar kullanıldığı takdirde otomobilin duruş mesafesi kısalıyor. Performansı ikinci planda tutan sürücüler için genelde görsellik daha önemli oluyor. Bu yüzden otomobilin dış görünümü, bodykit'ler ve jantlarla daha ilgi çekici hale getiriliyor.
Dış görünüm değişikliği
Görselliğin dışında bodykit'ler, otomobilin yüksek hızda rüzgâra karşı direncini azaltıyor ve aynı zamanda otomobilin yere daha sağlam basmasını sağlıyor. Jantlarsa, tercih edilen büyüklüğüne göre otomobilin iz genişliğini artırıyor. Dolayısıyla yol tutuş iyileştiriliyor. Dış görünümü olumlu şekilde etkileyen bir başka etken de süspansiyon kitleridir. Süspansiyon kitleri görselliğin yanı sıra yol tutuşu da olumlu yönde etkiliyor. Süspansiyon kiti iki bölümden oluşuyor. Bunlardan biri olan kısa spor yaylar, otomobilin yüksekliğini ve bu nedenle esneme mesafesini azaltıyor. Diğeri de amortisörlerdir. Amortisörler, otomobilin yaylanmasını emerek yola daha stabil tutunmasını sağlıyor. Ancak yayların maliyeti amortisörlere göre daha düşük olduğundan, çoğunlukla spor yay tercih ediliyor. Sonuç olarak tuning, yapılan tüm geliştirmelerin ana başlığıdır.
BU YAZI ALINTIDIR
"tuning" kelimesi, otomobilleri geliştirmek anlamına geliyor.
Tuning = Geliştirmek
Tuning'in sözlüklerdeki karşılığı, ayarlamak ve ayar çekmek. Ancak bizler bu kelimenin eş anlamlısı olarak geliştirmek kelimesini kullanıyoruz. Geliştirmek iki anlamdadır. Biri otomobilin motorunu güçlendirmek, başka adıyla modifiye etmek, diğeri de dış görünümü spoyler veya jant gibi parçalarla dikkat çekici bir hale getirmek ve aynı zamanda aracın yol tutuşunu artırmak. Ancak günümüzde bu ifade daha çok motor modifikasyonu için kullanılıyor. Teknolojinin ilerlemesiyle artık modifikasyon işlemleri de daha kolay yapılabiliyor. Örneğin chip tuning, yapılan en kolay ve en hesaplı güç artırma yöntemi olarak kabul ediliyor. Çünkü motor beyninin chipini değiştirmek, ki bu olay otomobilin modeline göre değişiyor, en fazla bir saat sürüyor.
Tuning türleri
Diğer bir tuning şekli de, farklı egzantrik milleri, geniş borulu hava emiş sistemleri veya daha rahat gaz atımını sağlayan egzoz sistemlerinin kullanılmsaıyla oluyor. Daha yüksek güç elde etmek isteyenler için turbo ve NOS sistemi gibi otomobilin performansını artıran ürünler de var. Bu güç yükseltici elemanların dışında bir de motorun önemli bir parçası olan ateşleme sistemi bulunuyor. Daha az dirençli buji kabloları ve yüksek ateşleme gücündeki özel bujiler kullanıldığı takdirde az da olsa bir güç eklemesi yapılabiliyor. Verdiğimiz bu örnekler dışında motor hacminin büyütülmesi olayı da bir tuning çeşididir.
Tercih edilmiyor
Ancak bu işlem biraz profesyonelce ve aynı zamanda da maliyeti yüksek olduğundan pek tercih edilen bir tuning metodu değil. Tüm bu saydığımız tuning çeşitlerine genel olarak motor tuning adı veriliyor. Geliştirme denilince, motorun dışında fren sistemleri de akla geliyor. Frenlerin yetersiz olduğunu düşünen sürücüler için hava soğutmalı diskler ve yüksek ısıya dayanıklı fren balatalarından oluşan yüksek performans fren sistemleri bulunuyor. Bunlar kullanıldığı takdirde otomobilin duruş mesafesi kısalıyor. Performansı ikinci planda tutan sürücüler için genelde görsellik daha önemli oluyor. Bu yüzden otomobilin dış görünümü, bodykit'ler ve jantlarla daha ilgi çekici hale getiriliyor.
Dış görünüm değişikliği
Görselliğin dışında bodykit'ler, otomobilin yüksek hızda rüzgâra karşı direncini azaltıyor ve aynı zamanda otomobilin yere daha sağlam basmasını sağlıyor. Jantlarsa, tercih edilen büyüklüğüne göre otomobilin iz genişliğini artırıyor. Dolayısıyla yol tutuş iyileştiriliyor. Dış görünümü olumlu şekilde etkileyen bir başka etken de süspansiyon kitleridir. Süspansiyon kitleri görselliğin yanı sıra yol tutuşu da olumlu yönde etkiliyor. Süspansiyon kiti iki bölümden oluşuyor. Bunlardan biri olan kısa spor yaylar, otomobilin yüksekliğini ve bu nedenle esneme mesafesini azaltıyor. Diğeri de amortisörlerdir. Amortisörler, otomobilin yaylanmasını emerek yola daha stabil tutunmasını sağlıyor. Ancak yayların maliyeti amortisörlere göre daha düşük olduğundan, çoğunlukla spor yay tercih ediliyor. Sonuç olarak tuning, yapılan tüm geliştirmelerin ana başlığıdır.
BU YAZI ALINTIDIR
Similar topics
» Chip Tuning Nedir?
» Matematik Nedir ? Peki Ya Sizce Nedir ?
» Şimşek Nedir Yıldırım Nedir
» Ateş Nedir / Ateşlenme Nedir
» Samsun Tuning
» Matematik Nedir ? Peki Ya Sizce Nedir ?
» Şimşek Nedir Yıldırım Nedir
» Ateş Nedir / Ateşlenme Nedir
» Samsun Tuning
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz